10 interessante en leuke Instagram weetjes

Marketing is een spannende en interessante tak binnen de organisatie. Bepalen welke leads wel of geen potentie hebben en doeltreffende marketingactiviteiten verzinnen: het leven van een marketeer krijgt elke dag te maken met up en downs. Daarop inspelen is van groot belang om de marketingtak een boost te geven. Daar Instagram op dit moment één van de populairste social media platforms is, is het de ideale tool om je marketingactiviteiten op los te laten. In deze blog lees je alles over de interessantste en leukste Instagram weetjes en kun jij ze vervolgens effectief toepassen in je strategieën (bronnen: DMR en The Instagram 2015 Study).

Continue Reading

Adaptive webdesign, wat is dat?

Als het aankomt op websites en webdesign, dan gaat het tegenwoordig al snel over de voordelen van een responsive website. Het hebben van een responsive website is voor eigenlijk alle bedrijven een must. Het openen van een website op een smartphone vraagt om een andere weergave dan een website die op een desktop wordt geopend. Wil je echter nog een extra stap zetten op dit vlak, dan is het aan te raden om te kiezen voor adaptive webdesign. Wat is dat en wat is het verschil tussen responsive en adaptive webdesign? En belangrijker nog: wat zijn de voordelen van adaptive webdesign voor jouw bedrijf? Op deze vragen wordt in deze blog een antwoord gegeven.

Continue Reading

Mobiel-vriendelijke sites krijgen voorrang

Vanaf 21 april gaat Google mobiel vriendelijke sites voorrang geven in de mobiele zoekresultaten. Dit gaat naar verwachting een grote impact hebben op de ranking posities van vele websites. Hierdoor kan het zijn dat je minder organisch verkeer op de website krijgt, met minder conversie als gevolg. Er wordt verwacht dat deze update een veel groter effect heeft op de zoekresultaten dan de afgelopen Google Penguin en Panda updates.

Maar waarom hecht Google zoveel waarde aan mobiele sites? De afgelopen jaren is het mobiele zoekverkeer sterk toegenomen. Google wil haar mobiele gebruikers graag een goede ervaring bieden. Het is gebleken dat sites die niet geschikt zijn voor mobiel, een negatieve ervaring geven. Bezoekers moeten bijvoorbeeld gaan inzoomen of links staan te dicht op elkaar, waardoor de website niet goed te gebruiken is.

Continue Reading

Verschillen tussen HTTP en HTTPS

Computer- en internetcommunicatie kan worden verzorgd met behulp van zogenaamde protocollen, zoals HTTP en HTTPS. Door middel van deze protocollen wordt er gecommuniceerd tussen (web)client en (web)server. Wat zijn nu de verschillen tussen HTTP en HTTPS, en waarom is dit belangrijk voor jouw website? Op deze vragen vind je in deze blog een antwoord!

Continue Reading

Vier redenen voor het gebruik van videoberichten

Videoberichten, je ziet ze steeds meer in je Facebook tijdlijn. Maar maak jij er al gebruik van? Uit onderzoek van Facebook is gebleken, dat het gebruik van video blijft toenemen als onderdeel van de online communicatie. Vooral op mobiele apparaten. In 2 jaar tijd is het gebruik van video op mobiele apparaten gegroeid met 532% en er wordt geschat dat video tussen 2013 en 2018 zal verviertienvoudigen. Dé reden om gebruik te gaan maken van video.

Maar wat bereik je nu met videoberichten? Wij geven je vier redenen om videoberichten mee te nemen in je online communicatie.

Continue Reading

Vier social media tips voor de feestdagen

December is alweer bijna halverwege. Voor je het weet staan de feestdagen voor de deur. Voor sommige branches is dit de drukste tijd van het jaar. Veel bedrijven vergeten door deze drukke periode hun social media kanalen bij te houden. Toch is het belangrijk om dit niet te vergeten. Hieronder staan vier tips om je social media kanalen optimaal te benutten.

Continue Reading

Hot topics worden steeds belangrijker met Facebook’s nieuwe algoritme

Het komt weleens -of geregeld- voor dat je dagen oude posts ziet in je nieuwsoverzicht van Facebook. Posts waar je intussen al niets meer om geeft. Facebook heeft na een regen van klachten van Facebookgebruikers hierover het algoritme aangepast. Nu krijgen Facebookgebruikers een beter beeld van de actuele trending topics en krijgen ze geen ‘oude’ informatie meer te zien. In een nieuwsbericht geven software-engineers van Facebook de volgende verklaring voor Facebook’s nieuwe algoritme: “We’ve heard feedback that there are some instances where a post from a friend or a Page you are connected to is only interesting at a specific moment, for example when you are both watching the same sports game, or talking about the season premiere of a popular TV show.”

Continue Reading