Welke webshop software past het beste bij mijn wensen?

Als je een webshop wilt starten, of misschien gaat overstappen naar een nieuw e-commerce systeem, dan is de keuze voor het juiste systeem cruciaal. De vraag: “Wat is de beste webshop software?” wordt daarom ook vaak gesteld. Echter is dit compleet afhankelijk van jouw situatie! In welke branche je zit, wat voor producten je verkoopt, wat je doelgroep is en natuurlijk wat je passende strategie is. Een kleine greep aan de waslijst van criteria die invloed kunnen hebben op welke webshop software het beste bij jou past.

Daarom vertellen wij in dit artikel NIET welk CMS het “Beste” is, maar laten we jou de echte en realistische verschillen tussen de 4 meest gebruikte CMS’en voor webshops zien. Met meer dan 10 jaar ervaring in het ontwikkelen en optimaliseren van webshops, hopen we met dit artikel onze kennis met jou te delen! Op deze manier kun jij zelf een onderbouwde keuze maken van welke webshop software het beste past bij jouw strategie, wensen en doelen!

Nieuwsgierig?

Wil jij binnen 5 minuten een gepast advies over welk e-commerce systeem (CMS) het beste bij jouw situatie past? Doe dan nu onze gratis quiz en ontdek welk E-commerce systeem perfect is voor jouw specifieke business.

De 4 meest gebruikte webshop software systemen aan de tand gevoeld

Wij hebben ervoor gekozen om de 4 meest gebruikte systemen voor dit artikel uit te pluizen. WooCommerce, Shopify, Magento en de (in Nederland) relatieve nieuwkomer maar snel groeiende Shopware (marktleider in Duitsland), zijn de systemen waar het meerendeel van de webshops op het internet op draaien. Elk systeem heeft zijn eigen voordelen en nadelen, echter heeft niet elke gebruiker baat bij- of last van die specifieke situaties. Laten we elk CMS even kort langslopen om je geheugen op te frissen.

Woocommerce

Woocommerce is een E-Commerce plugin voor het CMS WordPress. Het CMS is dus eigenlijk WordPress en WooCommerce zelf; is een uitbreiding op dit CMS. WooCommerce is software voor een Open Source webshop. Het wordt wereldwijd vooral gebruikt door kleine tot middelgrote handelaren en staat bekend om haar gemakkelijke installatie en toepassingen.

Shopify

Shopify is een speler die we steeds vaker voorbij zien komen in Nederland. Shopify is een cloud based SaaS (Software as a service) systeem. Je betaalt een maandelijks bedrag waardoor je gebruik kan maken van de E-Commerce Software. Het gaat hier dus om een Closed Source systeem dat vooral bekend staat om haar uitgebreide servicemogelijkheden.

Magento 2

Magento is een Open Source E-commerce systeem van Adobe dat bekend staat om haar schaalbaarheid. Dit ietwat zwaardere systeem is zeer geschikt voor grote webshops en kan vrijwel oneindig uitgebreid worden met de openbare extensies. Door het Open Source webshop aspect van Magento is het ook mogelijk om maatoplossingen te ontwikkelen voor elke soort wens.

Shopware

Shopware is de webshop software marktleider in Duitsland. Het Open Source webshop Systeem kan zich aanpassen voor grote en kleine bedrijven.  Qua content management staat Shopware bekend om haar flexibele gebruiksmogelijkheden.

Populariteit in Percentages

Om een beeld te geven van het verschil in populariteit van deze E-Commerce platformen hebben wij met behulp van twee data providers, het gebruik in beeld gebracht. Builtwith en Similartech verzamelen data van alle gebruikte technologieën op het internet. We hebben een tabel gemaakt waar duidelijk de top 3 naar boven komt. Zoals je ziet in de grafiek, zijn de plaatsen van de top 3 systemen verschillend per databron. Dit is niet vreemd omdat beide bronnen, hoewel soortgelijk, toch andere manieren van dataverwerking gebruiken. Echter blijft de top 3 toch hetzelfde, ondanks het verschil in uiteindelijk “podiumplek”. Dit laat ook het belang zien van het toepassen van meerdere informatiebronnen wanneer je online inzichten wilt verwerken.

Het komt er in ieder geval op neer dat alle bronnen wijzen naar de zelfde 3 websites in hun bronzen, zilveren en gouden posities. De daadwerkelijke positie binnen die top 3 kan verschillen per databron.

E-commerce systemen top 3

Community VS Enterprise

In dit blog vergelijken we de community versies van de verschillende systemen. Zo hebben bijna alle systemen ook een (maandelijks) betaald pakket, zoals Magento commerce, Shopify plus en Shopware professional (of de enterprise variant). Alleen WooCommerce heeft geen betaalde versie. Wij hebben gekozen in deze vergelijking voor de community versies (gratis versies) omdat deze het meest gebruikt zijn en voor 90% van de webshops geschikt zijn. Daarnaast zijn de mogelijkheden met de community versies al eindeloos, met de juiste partner uiteraard.

Online Succes begint bij de juiste keuze

Het succes van e-commerce hangt grotendeels samen met het gekozen CMS. Oriënteer je dus goed als je wilt starten, of als je wilt overstappen. Voor ieder groot of product/service aanbod is er wel een oplossing te vinden, alleen is de juiste keuze maken vaak lastig. Vaak kom je er ook pas achter of het de juiste keuze is geweest, nadat je webshop is gebouwd. Deze gids is dan ook voornamelijk bedoeld voor webshop eigenaren die een overstap overwegen. Op deze manier ben je je goed bewust van de tekortkomingen van je huidige systeem en kun je deze vergelijken met de wensen en eisen m.b.t. een nieuw systeem.

webshop CMS verschillen

Verschillen tussen webshop software

De komende vergelijkingen hebben wij gebaseerd op verschillende externe databronnen, maar vooral op onze eigen ervaringen met de 4 verschillende systemen. Er zijn veel verschillen te benoemen tussen de systemen en als je gaat Googlen vind je altijd een bevestiging van je vermoedens. Zo is er altijd wat slechts en altijd wat goeds te lezen over ieder CMS. Veel van deze voor- en of nadelen zijn in veel gevallen op te lossen. Dit is de reden waarom we deze niet meenemen in de punten waarop we de systemen gaan vergelijken.

Jouw perfecte webshop software hoeft niet perfect te zijn voor een ander

Voor webshop 1 is dropshipment heel belangrijk en voor webshop 2 is een goede omnichannel strategie essentieel. De juiste keuze is afhankelijk van essentiële bedrijfsprocessen waar het gekozen CMS bij moet passen. Zo is bijvoorbeeld niet ieder CMS geschikt voor een multishop of voor specifieke storytelling-methoden. Daarnaast is iedere webshop anders. Probeer dus zelf onze bevindingen en conclusies te vergelijken met jouw eigen situatie en onderneming. Zo maak je onderscheid tussen de cruciale en minder belangrijke zaken, zodat jouw keuze altijd ijzersterk onderbouwd is.

De cruciale vragen die we gaan behandelen zijn als volgt:

  • Hoeveel producten ga je aanbieden?
  • Hoe complex is je productaanbod?
  • Is storytelling een belangrijk onderdeel in je marketingmix?
  • Heb je meerder webshops?
  • Hoe is de stabiliteit en veiligheid?
  • Is het “gebruiksvriendelijk”?
  • Zijn er beschikbare integraties?
  • Hoe flexibel ben je met overstappen?
  • Wat wil je Investeren?

Overige punten ter vergelijking

Naast de bovenstaande essentiële vragen, zijn er uiteraard nog andere punten om mee te nemen in een beslissing. Onderstaande punten zijn wat ons betreft belangrijk, maar de meeste e-commerce systemen bieden hiervoor een prima oplossing.

  • Productbeheer
  • Import mogelijkheden
  • SEO
  • Checkout
  • Omnichannel
  • Dropshipment
  • Hosting
  • Snelheid

Maar zoals hierboven al gezegd, zijn dit allemaal functionaliteiten en wensen die in ieder van de vergeleken CMS systemen, standaard aanwezig zijn. En wanneer ze niet aanwezig zijn, dan zijn ze beschikbaar met goede plug-ins en/of te optimaliseren met voldoende kennis van een technische partner en daarom niet cruciaal in deze vergelijking.

webshop hoeveelheid producten

Hoeveel producten ga je aanbieden?

We beginnen met het aantal producten en wat voor soort producten dit zijn. In principe zegt ieder e-commerce systeem dat ze meer dan 1 miljoen producten kunnen verhandelen. Dit zal in theorie zeker waar zijn, maar in de praktijk is dit naar onze mening net iets anders. Wij hebben zelf WooCommerce webshops draaien met ongeveer 15.000 producten die met wat aanpassingen prima en snel draaien. Echter zijn in sommige gevallen, 15.000 custom producten al flink lastig.

We kijken naar de “Standaard”

Daarnaast is het belangrijk dat zowel de voorkant voor de gebruiker snel is, als de achterkant voor de beheerder. Er is niets zo erg als lang moeten wachten om aanpassingen aan een product of pagina te maken. Uiteraard is de snelheid en rekenkracht in heel veel gevallen op te lossen met een zwaardere server, front-end en back-end splitsen, of het optimaliseren van je gehele code. Maar we kijken hier naar wat de “standaard” naar onze mening goed aan kan. Daarnaast gaat het niet alleen om het aantal producten maar ook om het aantal orders die het systeem “standaard” aan kan zonder traag te worden. Nogmaals, alles is op te lossen. Maar als we het hebben over “standaard” instellingen en hosting, waarbij er niet veel extra capaciteit/investeringen moeten worden gedaan om iets toch te laten werken, dan zou dit onze top 4 zijn van geschikt naar minder geschikt voor grote aantallen.

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op capaciteit van grote aantallen

  1. Magento
  2. Shopware
  3. Shopify
  4. Woocommerce
complex productaanbod

Hoe complex is het productaanbod?

Verkoop je simpele producten, configureerbare producten of custom producten? Simpele producten als spelletjes, boeken, etc. kan gemakkelijk in ieder CMS. Configureerbare producten zoals kleding en schoenen, waarbij 1 product in verschillende maten en kleuren beschikbaar is, kan ook bij alle systemen. Maar als we gaan kijken naar echt maatwerk producten zoals bijvoorbeeld kozijnen, op maat gemaakte computers of andere maatwerk producten, dan kan het een grotere uitdaging worden.

Hier komt het grote verschil met open source en closed source om de hoek kijken. Shopify, het enige closed source CMS in deze vergelijking, heeft zeer mooie modules voor maatwerk, die waarschijnlijk voor 90% voldoen. Nu moet je voor jezelf de afweging maken of 90% voldoende is. En of dat je het productaanbod toch voor 100% kloppend wilt hebben. Bij open source systemen, zoals Magento, Shopware en WooCommerce zijn er plug-ins beschikbaar die voor bijvoorbeeld 80% aan je wensen voldoen. Het voordeel van open source webshops, is dat je de plug-ins kunt aanpassen om deze volledig naar wens te vormen. Wil je graag precies weten of jouw producten geschikt zijn voor Shopify of juist niet, neem dan contact op. Door het closed source aspect kan dit namelijk nog verschillen. Onze top 4 van geschikt naar minder geschikt voor complexe producten ziet er dan als volgt uit:

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op complexiteit van producten

  1. Shopware
  2. WooCommerce
  3. Magento
  4. Shopify
storytelling marketingmix

Hoe belangrijk is Storytelling in jouw marketingmix?

Hoe ziet je (online) marketing plan eruit? Wat zijn de kanalen die zorgen voor conversie en verkoop? Maak je gebruik van influencers en social selling? Is storytelling hier een belangrijk onderdeel van? Dit zijn zeer belangrijke vragen die je moet stellen wanneer je een CMS kiest.

In deze vergelijking is er 1 systeem wat er qua content bovenuit springt (ook omdat de meeste mensen hier ervaring mee hebben) en dat is WooCommerce. WooCommerce is een webshop plug-in van WordPress, wat origineel is gebouwd als content systeem. Het aanmaken van nieuwe pagina’s, blogs, SEO-instellingen, video’s en  afbeeldingen is zeer makkelijk te plaatsen en en beheren. Zonder dat je hier al te veel technische kennis voor nodig hebt.

Veel content vereist gebruiksgemak

Naast WooCommerce heeft ook Shopware een hele goede content editor in het systeem zitten, net als Shopify. De “lelijke” eend in de content-wereld is Magento. Het aanmaken van landingspagina’s en andere content pagina’s vereist enige HTML en CSS kennis. Daarnaast moet je in veel gevallen de hulp van je website bouwer of developer inschakelen. Hierdoor kost storytelling meer tijd dan verwacht! Uiteraard is ook dit weer op te lossen met wat omwegen. Maar als Storytelling belangrijk is voor jouw business, kun je beter goed voorbereid zijn in plaats van steeds omwegen te moeten zoeken. Daarom ziet onze top 4 van geschikt naar minder geschikt qua storytelling er als volgt uit:

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op mogelijkheid tot Storytelling

  1. WooCommerce
  2. Shopware
  3. Shopify
  4. Magento
multistore cms

Heb je meerdere webshops?

Hier komt een belangrijk verschil om de hoek kijken tussen WooCommerce en shopify t.o.v. Magento en Shopware. Magento en Shopware hebben standaard de optie om multistores aan te maken. Bij Shopware kan dit op hoofdniveau, subniveau of taalniveau. Bij Magento gaat dit standaard op website, store en store view niveau.

Bij Shopify is het standaard niet mogelijk om een multistore aan te maken. Bij het “Shopify plus” account (een soort enterprise variant) is het wel mogelijk om het custom te maken, alleen nemen we deze variant niet mee in deze vergelijking.

WooCommerce en Multistore? Kan dat?

Bij WooCommerce is het een heel stuk lastiger (standaard niet mogelijk) om een multistore op te bouwen, waardoor dit systeem hier minder geschikt voor is. Meertaligheid is uiteraard geen probleem, alleen is hier ook (bij WooCommerce een plug-in voor nodig). Wil je dus meerdere webshops in 1 back-end beheren? Dan ziet onze top 4, van geschikt naar minder geschikt er als volgt uit:

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op mogelijkheid tot Storytelling

  1. Magento
  2. Shopware
  3. WooCommerce
  4. Shopify
veilig cms

Hoe staat het met de stabiliteit en veiligheid?

Als we het hebben over stabiliteit en veiligheid, dan zijn hier veel verschillende meningen over. De perceptie van de meeste webshop eigenaren die wij spreken, is dat WordPress niet veilig is en daardoor niet stabiel is. Dat is deels ook waar maar dit komt omdat WooCommerce het meest gebruikte e-commerce systeem is. Zo zijn er ook regelmatig updates en dan voornamelijk van WordPress zelf. Dit zorgt regelmatig voor conflicten binnen de webshop en het is dan ook moeilijk (en we raden het ook af) om zelf je webshop te updaten zonder de hulp van een technische partij.

Updates en Patches

Magento heeft minder vaak updates en de updates die uitgevoerd worden zijn vaak security patches. Shopify heeft geen last van zichtbare updates, omdat dit een gesloten systeem is. Shopware heeft afhankelijk van het abonnement wat je kiest ook geen (zichtbare updates). Is WooCommerce hiermee niet veilig? Nee, WooCommerce is zeker wel veilig, alleen kost het wat meer tijd om met regelmaat de updates uit te voeren.

Wat is een Stabiel CMS?

Wat wordt er dan bedoeld met stabiliteit? Een stabiel systeem is on onze ogen een systeem wat jaren mee kan, zonder al te veel grote updates. Zo zie je dat Magento 2, bij veel gebruikers niet in goede aarde valt. Gaan we over naar Magento 2, en hoe lang kan ik hier mee verder? Blijft mijn WooCommerce webshop wel veilig? In veel gevallen zijn hier de open source systemen in het nadeel. Een closed source systeem zoals Shopify, heeft dit allemaal in eigen beheer, zo is de kans op security “lekken” of fouten kleiner. Shopware is open source maar de controle op de extensies is vele male groter dan bij WooCommerce en Magento, waardoor ook hier problemen minder vaak voordoen. Als we dit samenvatten in een top 4, van veilig en stabiel tot minder veilig en stabiel, dan komen we op het volgende uit:

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op mogelijkheid tot Storytelling

  1. Shopify
  2. Shopware
  3. Magento
  4. Woocommerce
gebruiksvriendelijkheid webshop

Is het CMS gebruiksvriendelijk?

De gebruiksvriendelijkheid (de “learning curve”, wat ons betreft) is grotendeels afhankelijk van het systeem waar je vandaag komt. Kom je van Magento, dan is de Learning curve naar Magento 2 een heel stuk lager dan de overstap naar Shopware of andersom. Als we hierbij kijken naar de gebruiksvriendelijkheid en de “openheid” van het platform dan kennen de meeste mensen WordPress. Daarom staat Woocommerce als gebruiksvriendelijk en een fijn systeem om mee te werken.

WordPress niet de nummer 1?

Dit is in de praktijk niet altijd het geval. Vergeleken met de andere systemen, staat WordPress dan wellicht onverwacht niet op 1.  Magento is een lastiger systeem om onder de knie te kregen, ook omdat er eindeloos veel mogelijkheden in zitten. Ook is Magento 2 en de laatste updates van dit systeem, voor veel programmeurs onduidelijk. Men weet nog niet hoe het werkt. Hierdoor zijn de programmeurs schaarser en daardoor in veel gevallen wat duurder.

Een jong systeem leert van oude fouten

Shopify is closed source en daarom heel makkelijk in gebruik omdat er veel “functies” niet zichtbaar zijn. Daarnaast is een webshop zeer eenvoudig op te zetten en te beheren. Shopware is ook makkelijk in gebruik maar er zijn nog weinig goede programmeurs beschikbaar die dit systeem kennen. Wel is het systeem relatief “jong” waardoor ze goed hebben kunnen kijken, wat wel en niet goed werkt voor een gebruiker. Alles samengevat ziet onze top 4 van meest gebruiksvriendelijk, naar minst gebruiksvriendelijk er als volgt uit:

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op gebruiksvriendelijkheid

  1. Shopify
  2. Shopware
  3. WooCommerce
  4. Magento
webshop integraties

Zijn er beschikbare integraties?

Voor alle 4 de systemen zijn plug-ins beschikbaar. Hoe populairder het systeem, hoe meer functies er zijn en hoe sneller nieuwe functies verschijnen. Wel kan er een verschil zitten in de kwaliteit van de plug-ins. Zo kan bij WooCommerce iedereen plug-ins ontwikkelen en is de controle vrij beperkt. Hierdoor is er een wildgroei aan gratis, goedkope maar ook dure plug-ins waarbij je af moet gaan op de recensies van gebruikers (of van je webdeveloper).

Soms is het even zoeken naar de perfecte oplossing

Dat wil zeker niet zeggen, dat alle plug-ins niet goed zijn, integendeel, alleen door het grotere aanbod, vergt het een zoektocht. Bij Magento is dit soortgelijk, maar is het wel wat lastiger om een plug-in custom te bouwen. Hierdoor zie je dat er minder plug-ins  beschikbaar zijn maar de kwaliteit gemiddeld beter is. Natuurlijk zijn ze daarom ook direct duurder. Shopware is minder populair waardoor nieuwe functies soms even op zich kunnen laten wachten.

Closed source kan een beperkt aanbod betekenen

Shopify is een erg fijn systeem wat betreft plug-ins. Ze zijn allemaal goed getest en kunnen niet zonder controle beschikbaar komen. Echter is het aanbod soms wat beperkt. In deze vergelijking kijken we naast de kwaliteit van integraties, ook naar beschikbaarheid en de snelheid van deze beschikbaarheid. Op deze manier komen we uit op de volgende top4 van beschikbaar naar minder beschikbaar:

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op beschikbare integraties

  1. WooCommerce
  2. Magento
  3. Shopify
  4. Shopware
webshop flexibiliteit

Hoe flexibel ben je met overstappen?

In veel gevallen is een webshop opgebouwd uit verschillende elementen die eigendom zijn van personen of bedrijven. Zo kan een bepaalde plug-in eigendom zijn van bedrijf X, en de content die gemaakt is, zoals foto’s, teksten en video’s van bedrijf Y (of van jezelf). Het is dus ook niet per sé noodzakelijk om eigenaar te zijn van al de verschillende IP’s die in je webshop zitten. Wat wel goed is om rekening mee te houden is dat het CMS waar je gebruik van maakt, niet van 1 bedrijf is.

Je webshop is in realiteit niet altijd “van jou”

Mocht je een webshop in Shopify hebben (waar je maandelijks voor betaald), dan is het niet mogelijk (zonder je webshop te verliezen) weg te gaan bij Shopify. Je zit dus redelijk vast aan deze partij. Maak je gebruik van open-source systemen, dan is het makkelijk om over te stappen van bedrijf A naar bedrijf B. Ieder development bedrijf heeft een ander prijsmodel, andere kennis en andere ervaringen. Hierdoor kan het fijn zijn om zo nu en dan te wisselen van partij, die op dat moment het beste bij je past. Onze top 4 van flexibiliteit naar minder flexibel, gebaseerd op het aantal bedrijven die je kan helpen met je webshop ziet er als volgt uit.

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op beschikbare integraties

  1. WooCommerce
  2. Magento
  3. Shopware
  4. Shopify
webshop investering

Hoeveel wil je investeren?

De verschillen in kosten is een beetje “appels met peren vergelijken” en daardoor lastig direct te beantwoorden. WooCommerce, Magento en Shopware zijn gratis en/of eenmalig te koop (er zijn ook betaalde versies van beschikbaar). Shopify is een SaaS oplossing waar je maandelijks voor betaald. Wel is het zo dat bij de SaaS oplossing van Shopify de hosting en eventuele updates inbegrepen zitten, dit is niet het geval bij de overige systemen. Hierdoor moet je rekening houden met maandelijkse kosten. Daarnaast moet je nog rekening houden met gebruikte plug-ins die vaak ook op licentie basis werken, waardoor de kosten per maand op kunnen lopen.

Hoe meer kennis, hoe groter de investering!

Een nadeel van Shopify is dat ze naast maandelijkse kosten ook nog een percentage van de verkoop vragen, wanneer je geen gebruik maakt van hun eigen payment provider. Dit maakt het niet per sé duurder of minder aantrekkelijk dan de overige systemen. Echter is het wel iets om in je investering mee te nemen. Een ander punt dat invloed heeft op de totale investering is de moeilijkheid/makkelijkheid om het systeem te bouwen. Hoe moeilijker en uitgebreider het systeem, hoe meer specialistische kennis nodig is. Hoe groter de benodigde kennis, hoe hoger de investering zal worden.Let dus goed op wanneer je offertes gaat vergelijken, of “alles inbegrepen is”. Ga niet direct voor de “goedkoopste eenmalige prijs” want dan kan je op lange termijn voor flinke verassingen komen te staan.

Verschil van kosten in beeld

We geven onderstaand een voorbeeld. Je ziet een kostenberekening per kwartaal voor een simpele webshop, die simpele producten in Nederland verkoopt. De shop heeft een omzet van €200.000 per jaar. We gaan er vanuit dat de webshop 4 jaar mee gaat en niets bijgebouwd wordt. Bij Shopify en Shopware hebben we gekozen voor het middelste pakket, omdat die het meeste overeen komt met de standaard functies van de WooCommerce en Magento. In deze berekening hebben we gekeken naar eenmalige kosten, maandelijkse kosten (SaaS model), hosting kosten, kosten voor updates, en % van de omzet.

webshop kosten

De uiteindelijke vergelijking

Nogmaals, dit is puur ter illustratie. De genoemde kosten kunnen per developer of hosting-provider verschillen. Daarnaast is het niet heel realistisch wanneer een webshop 4 jaar niet aangepast wordt. Ook de support-wens van een eindgebruiker naar een developer zal bij een Magento webshop hoger zijn dan bij een Shopify webshop. Om toch een top 4 te maken, ziet deze er bij ons van voordelig naar minder voordelig, er als volgt uit:

Onze top 4 van webshop software, gebaseerd op kosten

  1. WooCommerce
  2. Shopify
  3. Shopware
  4. Magento
beste webshop cms

Conclusie

Zoals je ziet zitten er best nog wat cruciale verschillen tussen de top 4 van webshop software platformen. We hebben zo goed mogelijk per punt de verschillen proberen uit te leggen zodat je ze naar jouw EIGEN situatie kunt vertalen. Denk hierbij ook goed na over wat echt belangrijk is voor jouw online business en bij welk systeem je het meeste “thuis” voelt. Voor ons is er geen “slecht” of “goed” omdat wij je kunnen helpen met het (op)bouwen van je e-commerce business op alle 4 de systemen.

Doe de quiz en maak een keuze!

Mocht je na het lezen van dit blog nog steeds niet goed weten welk systeem het beste bij je past? Of ben je gewoon nieuwsgierig welk CMS voor jou geschikt is? Doe de gratis uitgebreide CMS keuze quiz. In deze quiz ontdek je door middel van 18 effectieve vragen, welk CMS nu ECHT bij jou past!

Over Erik Lambrechts

Mijn passie ligt bij het vertalen van online uitdagingen naar werkbare en efficiënte oplossingen waarin niet de techniek maar jouw klant leidend is. Met mijn ervaren sales team zorg ik ervoor dat wij niet alleen een match zijn voor onze klanten, maar dat onze klanten ook een match zijn voor ons. Op deze manier zijn we altijd verzekerd van een effectieve Next Level samenwerking. Door jarenlange ervaring in online marketing en business development, help ik ondernemingen met het behalen van hun online doelstellingen. Als online ondernemer ben ik voornamelijk geïnteresseerd in data, customer journeys en bedrijfsprocessen. Wil jij een (nieuwe) webshop die zorgt voor terugkerend resultaat, neem dan vandaag nog contact met mij op!