WordPress 5.0: Wat kan je verwachten?

Met een marktaandeel van ruim 76% is er een grote kans dat ook jou website op WordPress draait, daarom niet geheel onbelangrijk om te weten welke veranderingen eraan zitten te komen in WordPress 5.0. Een volledig vernieuwde editor, genaamd Gutenberg. Verder wordt WordPress geoptimaliseerd voor mobiel, makkelijker gemaakt voor de gebruikers en beheerders van je website en kunnen we verbeterde beveiliging verwachten.

In dit blog gaan we dieper in op de nieuwe WordPress 5.0 update die naar verwachting in April/Mei dit jaar live gaat, waarvan Gutenberg de belangrijkste update zal zijn, andere updates staan op de planning voor 2019.

Continue Reading

Een website responsive maken

Een responsive website betekent dat de website op alle devices goed en zonder problemen te gebruiken is, het gaat hierbij over: Computer, mobiel en tablet. Een website die niet responsive is, heeft vaak als resultaat een hoog bouncepercentage en een verlies van potentiële klanten. Door het toenemend gebruik van mobiel internet is een responsive design essentieel. Een website responsive maken kan op 5 manieren:

Continue Reading

Hoe krijg ik een Google Star Rating in mijn zoekresultaten?

Is het je ooit opgevallen dat in Google sommige websites een ‘star rating’ onder hun URL hebben staan? De star rating is een gemiddelde beoordeling van bezoekers Dit kan extra vertrouwen creëren bij mensen die jouw keywords Googelen. Dat lijdt tot meer clicks. Een Google star rating heeft echter geen invloed op je Google page ranking maar fungeert dus voornamelijk als middel om bezoekers te overtuigen van jouw producten of kennis. Echter is de kans aanwezig dat in de toekomst de Star Rating wel invloed gaat hebben op je pagina rank/ SEO. Er werd namelijk in 2015 aangekondigd dat dit invloed zou hebben. Tot op heden is dit nog niet het geval.

Continue Reading

Google Analytics, wat kan ik er allemaal mee?

Google Analytics is een software programma dat is ontwikkeld door Google welke gebruikt kan worden om alle activiteiten op, van en naar je website te meten en analyseren. Met Google Analytics wordt bijvoorbeeld inzichtelijk waar je bezoekers vandaan komen, welke pagina’s zij bezoeken, hoelang zij op deze pagina’s blijven en via welke pagina’s de bezoekers je website verlaten. Alles is meetbaar!

Continue Reading

5 tips voor je UX/UI design

Uit onderzoek is gebleken dat gebruikers in minder dan een seconde al een oordeel klaar hebben staan over een website wanneer ze deze bezoeken. 94% van de eerste impressies van website en webshop bezoekers zijn gerelateerd aan UI design. Het ontwerpen van een website of webshop kan erg lastig zijn, want hoe verdeel je alle informatie over je pagina’s zodat het logisch is en het er ook nog eens goed uit ziet? Zoals Steve Jobs ooit zei: “Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works”. Je UX/UI (User Experience en User Interface) design moeten goed werken. Toch zijn er nog websites die niet goed ingericht zijn, en dus ook niet goed converteren. Wij geven je tips!

Continue Reading

conversies behalen

In de vorige blog praatten we al over conversie killers; wat je vooral niet op je website of webshop zou moeten hebben om conversies te behalen. Zo vertelden we je dat je een duidelijke Call To Action moet hebben op je pagina’s, dat een overzichtelijke checkout van cruciaal belang is, en dat een snelle laadtijd je conversie optimalisatie goed doet. In dit blog vertellen we je hoe je je website het beste kunt analyseren om nieuwe kansen voor je website te ontdekken.

Continue Reading

Grootste conversie killers

Het behalen van een conversie kan lastig zijn aangezien consumenten vandaag de dag veel eisen hebben. Het zou echter jammer zijn dat je conversie killers op je website of webshop hebt, zonder dat je dit in de gaten hebt. In dit blog zetten we de grootste conversie killers op een rijtje. Vaak wordt gedacht dat een conversie gelijk staat aan verkoop. Een conversie kan echter ook gelijk staan aan een aanmelding voor een nieuwsbrief of het invullen van een contactformulier. Deze conversies kunnen uiteindelijk weer leiden tot het realiseren van een verkoop. Wanneer je je website of webshop analyseert met Google Analytics, dan kun je deze conversies zelf instellen en in de gaten houden.

Om het succes van een website of webshop te meten wordt o.a. gebruik gemaakt van het conversiepercentage. Het hebben van een laag conversiepercentage hoeft niet perse een slecht teken te zijn. Je conversiepercentage hangt namelijk ook af van het soort product dat je verkoopt. Wanneer je bijvoorbeeld batterijen verkoopt dan zal je conversiepercentage waarschijnlijk hoger liggen dan wanneer je laptops verkoopt. Dit komt omdat mensen bij het kopen van een laptop vaak meer tijd nemen om te oriënteren.

Continue Reading
WordPress website beveiligen

7 Tips om je WordPress website veiliger te maken

Wanneer je een website of webshop gaat maken, dan is de veiligheid van je website waarschijnlijk niet een van de eerste dingen waar je aan denkt. Misschien denk je wel dat de informatie op je website niet interessant is voor hackers, maar je website is vaak toch interessanter dan je denkt. Het is daarom van groot belang dat je je WordPress website zo goed mogelijk beschermd tegen aanvallen van buitenaf. Je WordPress website beveiligen is van uiterst belang als beheerder, zowel om jouw eigen veiligheid, als die van je bezoekers te waarborgen.

Continue Reading