Een Magento Ontwikkelaar die optimaliseert
Een belangrijke taak van onze Magento Specialisten is natuurlijk het optimaliseren van webshops. Dit gaat net een stukje verder dan enkel zoekmachineoptimalisatie. Volledige optimalisatie is namelijk de kern van een succesvolle webshop. Het is erg belangrijk omdat je er niet alleen voor zorgt dat je (online) gevonden wordt door de juiste mensen, maar ook zodat je kansen tot conversie flink verbeteren. Een aantal manieren van optimalisatie van onze Magento experts zijn als volgt:
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Klik & Steen is ervaren Online Marketeer, daarom begint SEO bij onze experts al bij de eerste lijn code. In plaats van dat we eerst de webshop bouwen en deze na oplevering pas gaan optimaliseren, zorgen we ervoor dat vanaf het begin wordt ontwikkeld met een Online Marketing visie. Zo kom je aan het einde nooit voor grote verrassingen te staan.
De webshop worden namelijk zodanig ontwikkeld dat het optimalisatieproces soepel en snel kan vergaan! Er zijn veel mensen die zich erg vergissen wanneer ze een website of webshop beginnen. Een website of webshop bouwen is namelijk 1 ding, maar bezoekers genereren is heel andere koek. Google (en andere zoekmachines) zorgen niet magisch voor bezoekers op je website. Hiervoor moet je de techniek, content en autoriteit van de webshop blijvend optimaliseren. Onze Magento specialisten zorgen ervoor dat dit volledig mogelijk is.
Responsive design
Een andere belangrijke optimalisatietaak voor onze experts is ervoor zorgen dat jouw webshop op elk soort apparaat goed werkt. Vooral in deze tijd is het belangrijk om te optimaliseren voor mobiele apparaten. Wanneer je webshop namelijk niet goed werkt op een mobiele telefoon of tablet, dan kan dit frustratie genereren bij je bezoekers en de kans op verkoop verkleinen.
Onze specialisten zorgen er dus voor dat je webshop er niet alleen mooi uit ziet op elk gewenst apparaat, maar ook dat deze effectief is op elk gewenst apparaat. Dit gaat verder dan alleen het uiterlijk van de webshop. Mobiele gebruikers moeten namelijk op een andere manier benaderd worden dan desktop gebruikers. Door hierop te optimaliseren zorg je voor de optimale conversiekans per apparaat.
User experience
Een resultaat van het optimaliseren van de responsiveness is het verbeteren van de User Experience (UX) van de webshop. Het optimaliseren van UX is ook een onderdeel waar onze Magento Specialisten zich mee bezig houden. User Experience optimalisatie is het onderzoeken van eventuele pijnpunten van bezoekers en deze oplossen.
Een voorbeeld van User Experience optimalisatie bij responsiveness, is bijvoorbeeld wanneer je ondervindt dat een betaalprocedure niet goed werk op de mobiele versie van de webshop en dit oplost. Je zorgt er dus voor dat de gebruikservaring van de webshop bezoekers optimaal is waardoor de kans op conversie dus ook stijgt.
User Interface Design
User interface Design (UI) is een ander onderdeel dat wij optimaliseren als Magento Specialist. Het lijkt een beetje op UX maar werkt net iets anders. UI design is namelijk ervoor zorgen dat de website er goed uitziet door deze mooi te maken, te ontwerpen naar de bedrijfsstijl en ervoor te zorgen dat het niveau van interactiviteit gelijk ligt aan de eisen van je bezoekers.
Een voorbeeld van UI design bij responsiveness is bijvoorbeeld wanneer een mobiele pagina simpelweg niet mooi is of niet dezelfde “taal” spreekt als je onderneming. Dit optimaliseren wij vervolgens door ook voor de mobiele versie van de website een prachtig design te maken dat past bij je onderneming. Daarnaast gebruiken we de mogelijkheden die mobiele apparaten met zich meebrengen ten opzichte van desktop en deze gebruiken we in ons voordeel.