Customer Journey

Customer journey

De klantreis in kaart

Om een goede website of webshop te ontwikkelen is het van belang goed in kaart te brengen welke stappen jouw potentiële klanten doorlopen voor, tijdens en na het bezoeken van jouw website of webshop. Vanaf de bewustwording van je product tot het punt dat klanten je aanbevelen aan anderen.

Wij luisteren aandachtig naar jouw visie en doelstellingen om zo de klantreis van jouw bezoekers in kaart te brengen. Hierdoor ontwikkelen we je website of webshop zodanig dat alle stappen van de customer journey van je website geoptimaliseerd zijn aan de hand van jouw doelgroep.

Deze klanten gingen je voor:

Venn hypotheken
Logo axians
Cavello logo
Philips logo
Alma logo
Insights logo

Wat is een Customer Journey

Een customer journey (ook wel ‘Klantenreis’ genoemd) zijn stappen die jouw klanten doorlopen voor (en na) het moment dat ze jouw product of dienst hebben afgenomen. De customer journey van jouw website bestaat uit 5 stappen:

Bewustzijn – Overweging – Aankoop – Service – Loyaliteit

Je potentiële klant wordt zich ervan bewust dat hij behoefte heeft aan jouw product of dienst.

Omdat jouw product of dienst nu in de gedachte zit van een bezoeker gaat deze een overweging maken of hij of zij gebruik wil maken van de diensten of producten van jouw online onderneming.

In de aankoop fase heeft de klant besloten dat hij gebruik wil maken van jouw diensten of producten. De klant kan nu overgaan tot het afnemen van de gewenste producten of diensten.

Na aankoop moet de klant tevreden zijn EN blijven, hier ontstaat mogelijk het gesprek tussen jou en de klant. Je gaat in deze stap service verlenen. Doe je dit goed, dan is de kans groot dat de klant ook in de toekomst weer bij jou komt.

Als laatste kan de loyaliteit van je klanten er voor zorgen dat ze anderen vertellen over je producten of diensten. Je wilt dat ze merkambassadeurs worden van je merk.

Customer Journey en Klik & Steen

Wij gaan graag met je in gesprek over de customer journey van jouw website. Samen bepalen we de interactiemomenten die jouw doelgroep op je website of webshop heeft. Omdat ieder project anders is passen we verschillende processen toe aan de hand van jouw onderneming.

Wil jij ook meer inzicht hebben in de klantreis bij het ontwikkelen van een website of webshop? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!