21 Magento SEO tips! (2019)

Voor veel online ondernemers blijft het een uitdagende taak om effectief en doelgericht een webshop te optimaliseren voor zoekmachines. Een veel voorkomende bron van hoofdpijn is bijvoorbeeld de realisatie dat jouw niche weinig mogelijkheden lijkt te hebben om te concurreren in de zoekresultaten. Vooral voor een webshop is het erg belangrijk om geïnformeerd van start te gaan met een SEO traject. Een ongeïnformeerde aanpassing kan namelijk foute boel betekenen voor je zoekresultaten. Bij Klik & Steen zijn onze gecertificeerde Magento developers gespecialiseerd in het ontwikkelen van Magento SEO webshops. Wij richten deze namelijk vanaf de eerste stap al in zodat zoekmachinevriendelijkheid vrijwel vanzelf gaat. Om je alvast een beetje op weg te helpen geven we je hier 21 handige Magento tips om je Magento SEO zo succesvol mogelijk uit te voeren.

Deze klanten gingen je voor:

Logo Joe Merino

Joemerino.com
400% meer omzet

Logo online makeuo

Onlinemakeup.nl
56% hogere conversie

Logo kickaccessories

kickacc.com
150% meer bezoekers

Wat is Magento SEO?

Laten we beginnen bij het begin. “SEO” staat voor “Search Engine Optimization” in het Nederlands ook wel “Zoekmachine optimalisatie” genoemd. Het komt erop neer dat het van belang is dat je jouw website zo inricht zodat het makkelijker is voor zoekmachines om jouw webshop aan de juiste mensen te laten zien. Een zoekmachine zoals Google of Bing moet “begrijpen” waar jouw webshop over gaat, welke producten je verkoopt, wie jouw doelgroep is, kortom; hoe meer relevante informatie hoe beter. Door Magento SEO weten zoekmachines wanneer ze jouw webshop in de zoekresultaten moeten aanbieden, wanneer iemand zoekt naar deze (of soortgelijke) relevante informatie. Oftewel; Zoekmachines moeten jouw website “snappen”. Echter is het tonen van de juiste informatie niet genoeg, je moet het namelijk ook op een manier aanbieden waarop de zoekmachines dit het makkelijkst kunnen vinden, lezen en verwerken. Dit is de definitie van Magento SEO.

Gelukkig zijn Magento webshops zeer geschikt voor SEO, bepaalde onderdelen worden zelfs automatisch zoekmachine-vriendelijk ingericht. Bij Klik & Steen developen wij met een jarenlange online-marketing kennis. Hierdoor begint Magento SEO al bij de eerste lijn code van jouw webshop. Wij doen er zo alles aan om jouw Magento webshop zo succesvol mogelijk te laten presteren in zoekmachines. Hier volgen 21 Magento tips die jou erbij kunnen helpen om nóg betere resultaten te behalen met je webwinkel.

1. Doe een zoekwoordonderzoek

Begin je SEO altijd met een zoekwoordonderzoek. Begin hierbij met het maken van een overzichtelijke “kaart” van alle webwinkelpagina’s die je wilt optimaliseren. Uiteraard zijn hierbij de homepage en de categoriepagina’s het meeste van belang zijn en de productpagina’s wat minder. Dit komt natuurlijk omdat de meeste webshops een wisselend assortiment hebben. Is jouw webshop gecentreerd op 1 specifiek niche product; dan is dat uiteraard wél een prioriteit binnen je Magento SEO strategie. Ook als je assortiment voornamelijk hetzelfde blijft, is het nuttig om ook de productpagina’s te optimaliseren voor zoekmachines.

Nu je in kaart hebt gebracht welke pagina’s er op je webshop weergegeven worden, moet je diep gaan nadenken over welke woorden een klant in een zoekmachine zou typen om bij dat product of die pagina uit te komen. Maak simpelweg een lijst van alles wat te maken heeft met jouw Magento webshop, je onderneming, je producten, je niche, je stijl, je doelgroep, je omgeving en simpelweg alles wat in je opkomt wat ook maar een beetje relevant zou kunnen zijn. Vanuit deze lijst maak je een nieuwe lijst van short-tail (1-2 woorden), medium-tail (2-3 woorden) en long-tail (3+ woorden) zoekwoorden die toepasselijk zijn voor jouw webshop. Dit lijkt veel werk en dat is het ook, gelukkig zijn er genoeg tools die je kunnen helpen bij het genereren van suggesties voor zoekwoorden. Vervolgens moet je de zoekwoorden invoeren in een tool zoals de Google keywordplanner, SEMrush, of KWfinder, waarin je kunt zien hoeveel mensen er daadwerkelijk zoeken met de zoekwoorden en hoeveel concurrentie er op de zoekwoorden zit. Met concurrentie wordt bedoeld; hoeveel mensen met een soortgelijke webshop al optimaliseren op een bepaald zoekwoord. Wanneer er veel sterke concurrentie is, maak je weinig kans om goed te scoren.

Tegenwoordig is de relevantie van het zoekwoord belangrijker dan wat dan ook. Onthoud, je moet Google laten “begrijpen” waar jouw webshop over gaat. Maak daarom altijd zoveel mogelijk gebruik van zoekwoorden die écht toepasselijk zijn voor jouw Magento webshop. Zoekwoorden die te algemeen zijn, te weinig zoekvolume of te veel concurrentie hebben of simpelweg niet relevant genoeg zijn, hebben vrij weinig toe te voegen. Wil je beter gevonden worden en de kans op conversie verhogen? Ga dan uit van deze Magento tips en kies de juiste zoekwoorden om te verwerken in de content van je webshop.

2. Onderzoek de concurrentie

Nu je de juiste zoekwoorden hebt gekozen, is het van groots belang dat je onderzoekt hoe sterk je concurrentie is. Dit betekent niet per sé ‘hoeveel’ andere webshops of websites concurreren op je zoekwoorden (zoals we hierboven al aangaven) maar vooral hoe ‘sterk’ deze websites zijn. Hiervoor moet je jouw webshop gaan vergelijken met de websites en webshops die concurreren op de zoekwoorden die je wilt gaan implementeren. Kijk hierbij bijvoorbeeld naar de Domain Authority (DA) & Page Authority (PA). Dit kan al met een gratis SEO tool zoals MOZ. De autoriteit van een website laat zien hoe “betrouwbaar” deze is in de ogen van een zoekmachine. Deze gradatie van betrouwbaarheid is terug te herleiden aan de hoeveel andere betrouwbare websites verwijzen naar die van jou. Hoe meer betrouwbare verwijzingen, hoe beter. Als een website of webshop hoog scoort op DA en PA dan heeft deze een betere kans om hoog te scoren in de zoekresultaten. Als je dus merkt dat een concurrent van een bepaald zoekresultaat erg goed scoort op DA en PA t.o.v. jouw webshop; dan moet jij eerst gaan werken aan je backlinking voordat je kan gaan concurreren. De hoeveelheid en de kwaliteit van links van en naar je Magento webshop zijn dus van groot belang om je concurrentie effectief tegen te gaan.

3. SEO teksten schrijven

Nadat je een succesvol zoekwoordonderzoek hebt gedaan en de beste zoekwoorden hebt uitgekozen, dan moet je deze gaan verwerken in je webshop. Magento SEO begint simpelweg al bij het gebruiken van het relevante zoekwoord in de titel. Om te weten wanneer een tekst echt geoptimaliseerd is, moeten we even een stap terugnemen en in de schoenen stappen van de zoekmachines. Zij willen namelijk de beste content aanbieden aan hun zoekers, hiervoor doen ze constant onderzoek. Als de zoekmachines merken dat bezoekers van jouw pagina lang blijven lezen, niet snel wegklikken, doorklikken naar andere pagina’s op je website en simpelweg genieten van jouw content; dan stijgt deze in de zoekresultaten. Wanneer je content schrijft, zorg dan altijd dat je de gebruiksvriendelijkheid als eerste prioriteit behoud. Zowel voor je bezoekers als voor de zoekmachines.

Zorg er dus voor dat je lange, boeiende teksten schrijft die de juiste informatie aan de bezoekers verschaft. Een bezoeker moet deze SEO-teksten interessant vinden, nieuwsgierig blijven en genieten van hoe deze tekst is toegepast op de pagina. Zorg dus ook dat het makkelijk te lezen is door de teksten in stukjes te hakken, vooral in “de taal” van je doelgroep te schrijven en de juiste visuele hulpmiddelen (zoals grappige afbeeldingen) te gebruiken. Zo zorgt een SEO-tekst ervoor dat je de bezoekers geen frustraties ondervinden maar genieten van je pagina. De zoekmachines registreren dit en voilà, je pagina stijgt in zoekresultaten.

4. META data optimaliseren

De Metadata bestaat uit de ‘meta title’ en de ‘meta description’. Dit zijn de titel en beschrijving die worden getoond wanneer jouw pagina in de zoekresultaten verschijnt. Het is belangrijk dat je deze teksten niet te lang, maar ook niet te kort schrijft. Zo verhoog je de kans dat een bezoeker voor jouw pagina kiest. Zorg er ook voor dat je de relevante zoekwoorden in de metadata verwerkt. Zo begrijpen de zoekmachines nóg beter wanneer ze jouw pagina moeten aanbieden. Ook heeft onderzoek aangewezen dat het gebruik van haakjes, cijfers en actiewoorden de kans verhoogt dan een bezoeker voor jouw pagina kiest.

5. Rich Snippets

Rich Snippets (zoals de zichtbare metadata uit stap 4) zijn HTML-gecodeerde stukjes die zoekers in zoekmachines al informatie geven over je website, nog voordat ze hebben doorgeklikt. Dit kan bijvoorbeeld een foto van je producten zijn, of informatie over de beschikbaarheid van een product.  Rich snippets hebben veel invloed op de rank van websites omdat mensen veel sneller op een website klikken als ze al op de zoekmachine afbeeldingen of bepaalde informatie hebben gezien. Lees hier meer over hoe je rich snippets maakt. En test je rich snippets met de Google Rich Snippet Tester.

6. Richt je webshop in voor Magento SEO

De wijze waarop je de volledige webshop organiseert heeft veel invloed op je scoringskans in de zoekresultaten. Hiermee bedoelen we de structuur van de webshop zelf. Het is namelijk een goed idee om aparte landingspagina’s te bouwen voor je populaire producten, of van producten die je wilt introduceren. Een landingspagina is een pagina waarmee je 1 onderdeel van je dienst, of 1 specifiek product uitlicht en deze volledig optimaliseert voor zoekmachines. Je “lokt” hiermee bezoekers naar je website; aldus de naam landingspagina’s. Ook de structuur aan de achterkant (in het ontwikkelingsproces) moet zoekmachinevriendelijk zijn. Wij bij Klik & Steen bouwen Magento Webshops altijd met SEO in gedachte. Zo is je webshop al vanaf het begin zo ingericht dat het SEO makkelijk en vanzelfsprekend maakt.

7. Plaats interne links

Een te lange “klikreis” is schadelijk voor je conversiekans. Je moet ervoor zorgen dat een bezoeker zo weinig mogelijk hoeft te klikken voordat hij bij de gewenste conversie kan komen. In het geval van een Magento webshop is dat dus het product. Hoe gemakkelijker een klant bij het gewenste product kan komen, hoe hoger de kans op conversie. Een manier om hieraan bij te dragen is het plaatsen van interne links. Een interne link is simpelweg een tekstlink-verwijzing op een pagina van je webshop die verwijst naar een andere pagina van je webshop. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een link naar een product in de tekst van een blog. Omdat het een tekstlink is; kun je dus ook zelf bepalen wat de tekst van die link gaat worden. Dit heet een ‘ankertekst’. Het is belangrijk voor de zoekmachinevriendelijkheid om deze teksten relevant te maken. Daarnaast is het gebruiken van een relevant zoekwoord in die tekst ook een sterke toevoeging. Let wel op dat je niet te vaak gebruik maakt van interne links. Wanneer je in overvloed interne links gebruikt kunnen zoekmachines zoals Google het idee krijgen dat je iets verdachts doet. Tenslotte is het ook belangrijk dat elke ankertekst andere tekst bevat; zoekmachines houden namelijk niet van dubbele content.

8. Focus up gebruiksvriendelijkheid

Gebruiksvriendelijkheid is één van de kernpunten van SEO, dit onderdeel mag dus absoluut niet onderbreken in deze Magento tips. Simpelweg betekent gebruiksvriendelijkheid dat jouw bezoekers zonder enige frustratie gebruik kunnen maken van je webshop. Enige frustratie kan namelijk lijden tot een daling in conversiekans. Dit klinkt erg vanzelfsprekend, maar toch zwerven er vele verwarrende, chaotische of ingewikkelde webwinkels rond. Bij Klik & Steen ben je verzekerd van een Magento webshop die volledig is geoptimaliseerd op gebruiksvriendelijkheid. Onze gecertificeerde Magento developers zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van webshops met een ultieme gebruikservaring. Als je webshop een goede gebruiksvriendelijkheid heeft, dan zullen je bezoekers vaker terugkeren, meer tijd doorbrengen op je webshop en gemakkelijker tot een aankoop overgaan. Algeheel is gebruiksvriendelijkheid dus van groot belang voor Magento SEO.

9. Laat je website scannen en los de fouten op

Een site-scan of ‘Site audit’ spoort alle fouten van je website op die momenteel online staan. Er zijn veel tools die gespecialiseerd zijn om deze fouten op het gebied van content en techniek te vinden. Als er fouten op je website staan dan kan dit niet alleen schadelijk zijn voor je gebruiksvriendelijkheid, maar ook voor je zoekmachinevriendelijkheid. Deze scans richten zich namelijk niet alleen op on-page fouten, maar bijvoorbeeld ook op fouten in de code van je webshop die schadelijk kunnen zijn voor de zoekmachinevriendelijkheid. Spoor deze fouten dus zo snel mogelijk op om ze gelijk op te kunnen lossen. Dit zijn makkelijke stappen die al veel verschil kunnen maken in de effectiviteit van je zoekmachinevriendelijkheid.

10. Optimaliseer je webshop voor mobiele gebruikers

In deze moderne tijd waar iedereen onderweg en mobiel is, is het belangrijk om rekening te houden met alle soorten apparaten die gebruikt kunnen worden om jouw webshop te bezoeken. Als je jouw website nog niet hebt geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers dan kan het zijn dat deze niet goed functioneert voor deze gebruikers. Dit kan is erg schadelijk voor de gebruiksvriendelijkheid en kan zelfs zorgen voor een verlies in verkoop. Zoek dus uit op welke apparaten jouw bezoekers gebruik maken van jouw webshop; en zorg dat je hiervoor optimaliseert. Onthoud, een conversieknop op het scherm van je computer; kan te laag zitten voor het scherm van je telefoon. Om het nog een stap verder te nemen kun je zelfs overwegen om een mobiele app of een progressive web app te ontwikkelen.

11. Integreer social media

Ook social media is vandaag de dag niet meer weg te denken van de dagelijkse routine van ieder mens. Waar je ook bent, thuis, op vakantie of op je werk; men wordt altijd gestimuleerd door de verleidelijke prikkel van social media. Een melding van Facebook of Instagram wordt snel tussendoor bekeken want “dat heb ik zo gedaan”. In dat soort momenten moet jij ingrijpen met de integratie van social media van je webshop. Dit betekent niet alleen dat je zelf actief bezig moet zijn op social media met een eigen kanaal en advertenties; maar ook dat je jouw bezoekers de mogelijkheid geeft om jouw diensten en webshop te delen via social media. Een “delen op facebook/twitter/Instagram” etc. knop, geeft je klant de mogelijkheid om te pronken met jouw producten. Zo verandert een klant onmiddellijk in een advocaat van je merk.

12. Optimaliseer afbeeldingen voor zoekmachines

Je vraagt je misschien af hoe het überhaupt mogelijk is om afbeeldingen te optimaliseren voor SEO. Gelukkig geven deze Magento tips prijs hoe dit daadwerkelijk kan. Elke afbeelding die je op je webshop weergeeft heeft namelijk een verborgen titel en “ALT-tekst”, ofwel ‘alternatieve tekst’. Met de titel geef je uiteraard aan hoe je afbeelding heet en met de ALT-tekst, wat er op deze afbeelding wordt weergegeven. Zoekmachines hebben deze informatie nodig om te “begrijpen” wat voor afbeelding er op je webshop staat. Daarom is het ook belangrijk om gebruik te maken van relevante zoekwoorden in de titel en ALT-tekst van je afbeeldingen.

13. Maak je URL’s SEO-vriendelijk

Zoals je misschien wel weet is de URL van een pagina, de “locatie” van de pagina op het internet (e.g. www.KlikenSteen.nl/Magento). Vaak wanneer je een nieuwe pagina aanmaakt in je CMS wordt er automatisch een URL aangemaakt aan de hand van de titel van de pagina zelf. Wat er ontstaat is vaak een erg lange en onduidelijke URL zonder zoekwoorden. Om het zo makkelijk mogelijk te maken voor zoekmachines om je pagina juist te indexeren moet je ervoor zorgen dat je URL’s zo kort mogelijk, leesbaar en relevant met zoekwoorden maakt. Zo weten de zoekmachines exact hoe ze de pagina’s moeten indexeren en straalt het ook een gevoel van veiligheid uit. Vreemde tekens, lage streepjes en onleesbare teksten in de URL kunnen namelijk een indicatie zijn van onveiligheid voor zoekmachines.

14. Linkbuilding voor Magento SEO

Het opbouwen van je autoriteit is van groots belang om te stijgen in de zoekresultaten. Een manier om dit op te bouwen is het genereren van links van andere websites met autoriteit naar jouw webshop. Hierdoor wek je een gevoel van “vertrouwen” op bij Google, omdat je laat zien dat andere websites die al vertrouwd zijn; jouw webshop aanbevelen. Daarnaast verschijnen jouw zoekwoorden vaker in de zoekmachines via deze websites die al goed scoren én worden bezoekers doorverwezen naar jouw webshop. Win-win dus. Hier volgen een aantal manieren om linkbuilding uit te voeren:

  • Ga op zoek naar websites, webshops en blogs die relevant zijn voor jouw webshop en vraag hen om een link naar jouw webshop.
  • Schrijf een gastblog voor een andere relevante website met autoriteit en verwerk hier verwijzingen naar jouw webshop in.
  • Schrijf en publiceer relevante persberichten. Deze worden opgepikt en opgenomen door andere websites waardoor je automatisch een verwijzing krijgt.
  • Zorg ervoor dat je actief blijft op social media, blogs en forums om links te genereren. Hier kun je bijvoorbeeld ook een reactie plaatsen en je “status” laten zien in de vorm van een link. Bijvoorbeeld; “Hallo, ik ben … en ik ben de eigenaar van vulhierjouwwebshopin.nl en mijn advies over dit onderwerp is…”. Op deze manier verwerk je stiekem een makkelijke backlink naar jouw webshop.
  • Deze laatste is het allerbelangrijkste: creëer goede content! Wanneer je sterke, informatieve, grappige en boeiende content maakt dan zal ten eerste de pagina’s met deze content stijgen in zoekresultaten en ten tweede, zijn mensen geneigd om deze pagina’s zelf op hun eigen website te delen. Het maken van een mooie infographic, interessante lijst of een effectieve uitleg over iets in jouw niche; vergroot de kans dat andere mensen denken: “Wauw! Wat een supercontent! Dit moet ik delen op mijn eigen website”!

15. Vertrouw niet blind op Pay-Per-Click

Pay-Per-Click is het oude advertentiemodel waarmee je reclame kunt maken op andere websites. Je betaalt dan een bepaald bedrag voor elke klik op die advertentie. Tegenwoordig maken veel mensen gebruik van AdBlockers waardoor advertenties niet eens worden weergegeven. Een sterke tip hierbij is om je advertenties vooral te focussen op mobiele gebruikers. Mobiele browsers zijn namelijk nog niet compatibel met AdBlockers. Daarnaast vergooi je erg veel potentie door je alleen te focussen op betaalde traffic. Organische traffic is namelijk zeer effectief wanneer je je schouders eronder zet. Een combinatie van beide onderdelen is natuurlijk het beste.

16. Vermijd dubbele content

Dubbele content is een onnodige fout die zeer schadelijk is voor je zoekmachinevriendelijkheid. Zoekmachines hebben namelijk een hekel aan dubbele content. Dubbele content op je webshop betekent namelijk dat er overbodige informatie op je website wordt weergegeven. Soms lijkt het ingewikkeld om dit te voorkomen als je bijvoorbeeld maar 1 product verkoopt. Dit is op te lossen door simpelweg jezelf altijd anders te verwoorden dan voorheen. Taal is onwijs veelzijdig, maak gebruik van deze potentie. Hoe meer verschillende content, hoe beter!

17. Schrijf je contentstrategie uit

Het schrijven van unieke, boeiende content is niet alleen in het belang van je bezoekers, maar uiteraard ook voor de zoekmachines. Hierdoor is het belangrijk dat je een gestructureerde contentstrategie opbouwt met unieke en hoogwaardige content die écht iets toevoegen aan je webshop. Daarnaast is het ook van groot belang dat je oude content van je website regelmatig blijft updaten. Een artikel wat je vorig jaar geschreven hebt, kan nu niet meer relevant zijn. Irrelevantie is een killer voor gebruiksvriendelijkheid en dus ook voor je vindbaarheid. Voorkom onnodige daling in vindbaarheid door je oude content regelmatig te updaten met de huidige stand van zaken.

18. Vermijd het gebruiken van productomschrijvingen van de fabrikant

Het lijkt misschien gemakkelijk om de productomschrijving van de fabrikant 1 op 1 over te nemen. Het enige probleem wat je hiermee creëert is dat je zo alleen maar dubbele content opbouwt. De kans is namelijk groot dat je concurrenten deze productomschrijvingen ook gebruiken, laat staan de website van de producent zelf. Schrijf dus altijd je eigen productomschrijvingen om dubbele content te voorkomen en je zoekmachinevriendelijkheid te waarborgen.

19. Voeg productrecensies toe

Door een veld toe te voegen bij je producten waar je klanten een recensie achter kunnen laten, bouw je gemakkelijk een hub voor unieke content. Daarnaast stijgt hiermee ook de kans op conversie, mits de recensies positief zijn. Om klanten te stimuleren om een recensie achter te laten kun je bijvoorbeeld een kortingsbeloning uitreiken in ruil voor een recensie. Stuur je klant bijvoorbeeld simpelweg een mailtje met de vraag of ze een recensie willen schrijven in ruil voor 10% korting op hun volgende aankoop.

20. Bied kortingscodes aan

Zoals we al eerder aangaven is het optimaliseren van gebruiksvriendelijkheid één van de sleutels voor succesvolle Magento SEO. Een manier om je klanten tevreden te houden is om ze te belonen met kortingscodes voor je webshop. Onze developers maken gebruik van de volledige potentie van Magento op het gebied van acties en kortingscodes. Zo kunnen we er bijvoorbeeld voor zorgen dat er een gerichte korting wordt aangeboden bij een klant die toch besluit om de pagina te verlaten. Door middel van “gepersonaliseerde” kortingen in de vorm van pop-ups, e-mails of aanbiedingen tijdens het afrekenen; geef je de klant een gevoel van waardering. Hierdoor zijn ze niet alleen geneigd om nog meer aankopen te doen, maar geef je ze een positief gevoel. Hierdoor stijgt uiteraard de gebruiksvriendelijkheid, de kans op conversie en ook de terugkerende traffic. Je kunt bijvoorbeeld ook kortingen aanbieden op kortingsbonnen websites; hiermee krijg je niet alleen gratis traffic, maar bouw je te gelijk een gratis backlink naar je website. Kortom, wij bij Klik & Steen kunnen de acties en kortingscodes van jouw Magento webshop zo instellen dat het daadwerkelijk conversie als doel heeft. Zo maak je winst, door kortingen uit te delen.

21. Verkondig je webshop op recensiewebsites

Het is altijd een goed idee om een profiel te maken op recensiewebsites zoals Amazon en Yelp (mits dit relevant is voor jouw webshop). Hierdoor bouw je niet alleen backlinks op, maar geef je jouw klanten ook de mogelijkheid om op andere plekken hun stem te laten horen. Zo trek je niet alleen traffic aan, maar krijg je ook een inzicht in de harde data waarmee je jouw gebruiksvriendelijkheid kunt verbeteren. Je kunt er hier namelijk achter komen of er dingen zijn die je moet verbeteren aan je webshop waardoor je dus gebruiksvriendelijkheid kunt verbeteren. Een extra voordeel wat je kunt halen uit recensiesites is het opbouwen van Goodwill waardoor je weer meer traffic naar je webshop kunt toetrekken. Dit krijg je door er ALLES aan te doen om een klant met een klacht weer tevreden te maken. Een ontevreden klant verspreid altijd negatieve woorden over je webshop; door deze klant in de watten te leggen met de grootste excuses (en uiteraard je fout toe te geven) verander je die negatieve woorden in positieve reclame. Deze klant gaat namelijk nu verspreiden hoe goed hij/zij wel niet geholpen is na deze klacht. Gebruiksvriendelijkheid voorop! De klant is immers waarvoor je in de eerste plaats een webshop hebt.

Heb je genoten van deze SEO & Magento tips? Neem eens een kijkje op onze Magento pagina om de uitgebreide mogelijkheden te zien van een Magento Webshop bij Klik & Steen. Wij zorgen er namelijk voor dat al de bovenstaande punten, én meer, succesvol verwerkt worden in jouw webshop. Bij Klik & Steen ontwikkelen we namelijk altijd met een Online Marketing visie, zo wordt jouw Magento Webshop altijd gebouwd met zicht op langdurig succes! Neem nu contact met ons op voor meer informatie!

“De samenwerking met Developers van Klik & Steen is altijd top! Ik hoef niet meer op en neer te mailen met mensen uit het buitenland die maar de helft snappen van wat ik wil; maar ik pak gewoon de telefoon op en alles wordt geregeld. Helemaal super!”

IMG_1670

MEER WETEN? IK HELP JE!

Neem contact op en ontvang vrijblijvend advies.
076-2600214

* Wat kan je verwachten als je op deze knop drukt:

  • 10+ jaar ervaring met Magento
  • Van plug-in tot maatwerk oplossingen
  • Ervaring met Magento 1 en 2
  • Heldere eerstelijns support