De online marketing trends veranderen sneller dan we kunnen bijhouden. Nieuwe generaties volgen elkaar op, er zijn steeds meer nieuwe online mogelijkheden en de acceptatie van deze online mogelijkheden gaat steeds sneller. De online marketing trends en ontwikkelingen gaan soms zo snel, dat er niet altijd even goed mee om wordt gegaan en waardoor mogelijkheden en kansen niet optimaal benut worden. Maar wat zijn de online marketing trends en ontwikkelingen voor 2014?
Het Rabobank Trends & Cijfers Branche-informatie rapport voor 2013/2014 geeft inzicht in de trends, kansen en bedreigingen van de online marketing branche (Rabobank Trends en Cijfers).

Online marketing trends

De concurrentie in de online marketing branche is hevig, door de macht van de consumenten die zelf bepalen welk kanaal zij de voorkeur aan geven. Voornamelijk social media vervult een belangrijke rol als informatie kanaal. Maar liefst 70% van de internetgebruikers is aanwezig op sociale media.

Tevens is het gebruik van tablets en smartphones afgelopen jaar weer gestegen, 45% van de Nederlanders heeft een tablet en 70% een smartphone. Dit biedt meer kansen voor advertentiemogelijkheden, waarbij de doelgroepen  gerichter bereikt kunnen worden (CBS).

Kansen en bedreigingen Online Marketing

Geschat wordt dat de komende 4 jaar de online advertentiemarkt blijft groeien met 10% per jaar. De klant spendeert steeds meer tijd online, waardoor de online advertentiemarkt dé manier is om je doelgroep te bereiken.
Het benaderen van de klant binnen sociale media, via getargette advertenties specifiek gericht op jouw doelgroep, leidt tot een grotere kans op een hogere conversie. Daarnaast vindt 93% van de social media gebruikers dat bedrijven aanwezig horen te zijn op social media  (Social Media Around The World).
Toch is te merken dat steeds meer bedrijven, door de nieuwe mogelijkheden die de sociale media bieden en de aanhoudende economische crisis, minder gebruik maken van de specialistische en professionele kennis van online marketing bureaus. Dit geeft als gevaar dat de creativiteit die online marketing bureaus inbrengen, verloren gaat.

Wil je graag je website aanpassen naar een mobiele/tabletversie of een advertentie campagne starten? Heb je hulp nodig bij het inrichten van je social media accounts of ben je op zoek naar een social media strategie? Wij helpen je graag, omdat we het leuk vinden. Neem nu contact op via:

Erik Lambrechts
Klik & Steen

info@klikensteen.nl
www.facebook.com/klikensteen